Posted in By si otak bebal 0 kritikan

assalamualaikum


dah selesai dah tugas aku kat sini
tapi..
aku masih ada lagi kat sini
apa aku buat?
tak nak balik rumah?
lupa jalan balik?

tiba masa aku tenangkan diri
setelah sekian lama

aku tetap rasa tak tenang
selalu
selalu rasa tak sedap hati
aku selalu abaikan rasa itu

supaya aku tak fikir bukan bukan

a'ah..aku memang suke fikir bukan bukan
kadang kadang nak tidur pun
aku selalu fikirkan
'apsal mude mude lagi dah banyak hutang?'
'apsal aku dapat ni'
'apsal aku tak dapat tu'
'apsal jadi macam ni'

aku mule berfikir sampai aku tidur
bila bangun pagi
aku dah lupa semue tu

indah betul waktu 10 saat lepas bangun tidur
tak fikir apa apa pun

lepas 10 saat dah macam macam dah kite kene fikir
nak pergi sekolah.
kolej.
kerja

aku pun tak tau la ape aku da merepek ni
aku perlukan tidur
tidur yang secukupnya
setelah 3 hari.
aku tak tidur

bagi aku mimpi
mimpi yang aku inginkan
jika mimpi itu datang
jangan kejut aku
biar aku menikmati mimpi itu


Some men are born mediocre, some men achieve mediocrity, and some men have mediocrity thrust upon them.